måndag 1 december 2008

Första december, sägs det

Jag känner det inte riktigt, hela den här grejen med att det var första advent igår, första december idag. Vi har ingen julstjärna, adventsljusstake eller några lussebullar. Vi har det relativt varmt, har inte sett en antydan till snö så här långt och jag äger inte ens en julkalender! Varje år har jag haft en julkalender. Fruktansvärda sanning.
Hursomhelst, det är inte så illa. Jag kan berätta vad vi faktiskt har; vi har pepparkakor, vi har en julbock och vi har en julskiva. Bättre än ingenting, jovisst, bättre än det mesta skulle jag till och med sträcka mig till.
Jobbet, alltså, det går bra. Bättre än förväntat. Jobbar med helt fantastiskt roliga människor, majoriteten i alla fall, och timmarna går fort. Fortare än på andra arbetsplatser jag haft. Jag börjar min kväll med att stå i en slags garderob och hälsa alla välkomna. Efter det så går jag vidare till att servera kanapeer, som säkerligen inte stavas så men det är ju knappnålsmat så jag bryr mig inte. Sen så rullar kvällen på i samma stuk; serverar, står i bar, sen tillbaka till garderoben. Helt okej. OCH IGÅR! Kan inte förstå att jag inte inledde hela inlägget med det här; igår såg jag min första kändis här i London och inte vilken kändis som helst. Han som spelar Gandalf i Sagan om ringen- filmerna. Den ni! Han var lång och jag såg ut som ett fån.
Eftersom det går sådär för mig att uppdatera varje dag så kan jag köra en snabb genomgång på vad jag gjort; ätit sushi, ätit pepparkakor, varit på Zebrano bar, druckit lite allt möjligt, ätit lite mer pepparkakor, och mest av allt, jobbat såklart.
Idag är jag ledig, sen jobbar jag varje kväll/natt fram till söndag då jag är ledig igen. Vilket betyder; SHOPPING! Min favoritdel av hela lön- karusellen.
Något mer? Inte direkt, nej. Tänker ju inte berätta allt för er heller, det tar ju bort lite av det roliga. Men jag mår bra, även om jag längtar till jul.
Puss, kärlek

1 kommentar:

Ida sa...

WHAT? du vet vel att han spelar Dumbledore också i några harry Potter filmer !!!!!!!!!!