torsdag 4 december 2008

Old billingsgate market

Så heter stället där jag arbetar. Det ligger precis vid floden Thames och man har världens vackraste utsikt över Tower Bridge. Jag skulle kunna arbeta bara för att få åka taxiresan hem, sanning. Vackrare stad får man leta länge efter, men kommer ändå aldrig hitta.
Måndag innebar ledighet och shooopping. Oj, jag har längtat. Lite julklappar, lite skor (jag behövde dem faktiskt), någon top. Det finns mycket i den här staden man kan, som Sofie brukar uttrycka det, to die for. Vi gick även på julmarknad i Hyde park på kvällen.
Igår jobbade jag tyvär inte på mitt älskade Old Billingsgate market, nejnej inte då. Jag spenderade fyra timmar att stå på en och samma punkt, FYRA. Utan att röra ett finger. Meningen med nazi- övningen? Jag skulle hålla koll så inte maten tog slut, men hur fan skulle den kunnat göra det när det inte var några folk! Det var så tråkigt att jag hade kunnat dö. Och jag menar inte metaforiskt, jag menar att mitt hjärta hade kunnat sluta slå.
Går hem med armarna släpandes i backen, väl hemma är jag beredd att hoppa ut genom fönstret tre meter över marken bara för att få känna mig lite, lite levande. Men man får inte, kan inte ha tråkigt i det här huset. Här väntade pepparkakor clementiner och julkalandern "skägget i brevlådan", visst är den väl ganska bra ändå?
Ledig söndag nästa gång då är schemat fullt med roliga aktiviteter, men återkommer innan det. Förstås.
Just ja, har gett ett löfte till mina nära och kära att skriva en önskelista. Det har ju inte varit lätt sen man var 9 och önskade sig gegga. Men någonting i den här stilen:
- Sex and the city- filmen (jaja, men jag tycker dem är bra)
- En ny neccesär ( nissesär)
- En ny sjal ( blommig, rutig, annat mönster vad vet jag. Huvudfärg; helst svart)
- Böcker, böcker såklart! Jag slukar det mesta men jag är alldeles för svag för drama och böcker om, från andra kulturer.
Ja som sagt, det här var ju inte det enklaste. Ber om ursäkt om det var tråkigare än förväntat, jag ska försöka komma på något riktigt skojjeliskojjigt, för din skulle Ida.
Nu, off to the city, and off to woooork.
Kärlek!

Inga kommentarer: