torsdag 11 december 2008

IKEA betyder Sverige på engelska

Sofie sover fortfarande, tror jag, eller så ligger hon bara och drar sig. Så nu vet ni det. Vi jobbar båda kvällar, det är bra, då kan vi göra något på dagarna så det inte bara blir jobb, jobb, jobb. Idag, till exempel, ska vi ta oss ut till IKEA. Det är relativt nära, två tunnelbanestationer härifrån. Det ska handlas köttbullar och, viktigast av allt, juleskum. Jag älskar mitt juleskum. Igår åt vi sushi, halleluljah- moment, och så besökte vi Harrods. Det är vackert, sen får man tycka vad man vill om prinicipen att klämma så mycket pengar det bara går ur en lurvig handväska, men mysigt är det.
Annars så har jag fått ett frieri, ett telefonnummer och ett antal utbjudningar av fulla gäster på jobbet. "People are crazy.." Som min manager alltid säger. Men det är kul, det är jätte stressigt och man får ont överallt, men jag trivs verkligen där jag jobbar nu. Nästa vecka ska 700 playboy- brudar med kavaljéer ha fest hos oss. Får se om jag kommer tycka lika bra om mitt jobb då. Faktum: Desserten innebär en tjej täckt i chocklad, vad det kostar? Tretusen kilo självrespekt.
Två dagar kvar till ledigheten lördag- söndag. Så skönt! Återkommer då, vet inte riktigt vad jag ska hitta på, men något spännande blir det alltid.
Puss, kärlek

Inga kommentarer: