tisdag 9 december 2008

I want to be forever young

Fick ett telefonsamtal hemifrån idag, min älskade vän och syster Ida är sjuk och har skadat foten. Illa! Tänker på dig "lillen". Då blev jag lite nedstämd, att jag dessutom var på banken och skulle ge ifrån mig 275 pund lös inte direkt upp min tillvaro.
Men det finns annat här i livet som gör. I söndags var jag och Sofie och fikade på Scandinavian kitchen, lussebullar och julmust! Helt obeskrivligt underbart. Under muntra former bar det sedan av till Notting Hill, mc donalds och Zoo bar på kvällen. Zoo- bar var katastrof, katastrof. Jag har aldrig sett så många ja.. vad ska vi kalla dem för att det ska bli politiskt korrekt? Freaks, retards, alternativa människor på ett och samma ställe. Vi hade iaf roligt, skrattade så vi tjöt men det var K A T A S T R O F.
Jobbade igår, jobbar idag, jobbar varje dag fram till helgen då jag är ledig lördag- söndag. Yeay! Det är mindre än två veckor kvar tills jag åker hem, det är underligt som fan. Har alltid tyckt att jag haft gått om tid att lära känna den här staden, nu börjar jag bli stressad. Började fundera över vad jag ska göra i vår, ingen jävla aning. Jag vill inte vara i Örebro, Norge någon? London? Frankfurt eller Betlehem? Vad som helst, men följ med mig bort från Örebro.
Hem är där ditt hjärta finns, mitt hem kommer alltid vara Örebro. Men jag måste passa på nu innan studierna sätter igång igen!
Uppdaterar lite mer i veckan, tror jag, hoppas jag. Äsch, jag börjar få slut på ord. Jag har tappat hjärnceller sen jag kom hit. Hatar att tappa mitt språk, min identitet, allt jag någonsin gjort bra.
Kärlek till er där hemma, längtar efter familje- samtal och fika med vänner.

1 kommentar:

Ida sa...

haha oj förlåt att jag drog ner stämningen xD
älskar dig<3