lördag 13 december 2008

Ledig!

Tiden! Hallå! STOP! STANNA! Vänta då!! Du får inte gå så fort! Det är bara en vecka kvar innan jag åker hem och jag har inte hunnit förbereda mig! LUGN I BACKARNA!! Håll i hästarna! Eller något sånt, kan du bara vänta lite så jag hinner ikapp?
Har varit ledig idag, är ledig imorgon och det känns som jag vill göra tummen upp åt alla jag möter. Det har regnat i London idag, inte duggat, Regnat. Spöregnat. Det är svin- kallt så rent teoretiskt eller biologiskt eller vaddunuvillkalladet så borde det snöa. Men då har man inte räknat med det faktum att det här är England, de gillar vatten i flytande form.
Tog mig en sväng ut till Camden town, gav dock upp det där rätt snabbt då mina skor tog in vatten som en eka med hål i. Brrrrrrrrr! Nu, hemma igen, klockan är tio i fem. Har precis handlat mat, kommer bli lite spännade kyckling dagen till ära. Så nu vet ni det.
Ikväll ska jag ta det väldigt, väldigt lugnt. Jag känner mig som 94 och ett halvt, ont i knän, rygg och allmäna muskler och leder. Men ändå, jag trivs jätte bra i London just nu. Har en sån period då jag inte kan förstå varför inte alla världens människor vill bosätta sig just, precis här. Lite opassande med tanke på att jag åker hem om en vecka. Där kan man prata blandade känslor!
Det är X- factor final på tv ikväll, har ni inte varit i England under perioden som det går på tv så kan ni aldrig föreställa er hur stort det är här. Det är enormt, större än enormt, det är socialt självmord att inte se den. För er som inte vet, det är motsvarande Idol fast ja.. Bättre. Det ska jag spendera min kväll framför tillsammans med mina housemates.
Imorgon blir det Scandinavian kitchen och lussebullar, lite shopping och något pubbesök.
Hörs i veckan!
Puss, kärlek

Inga kommentarer: